mandag den 18. december 2017

Min pludselige forelskelse i Google!

Lad mig sige det med det samme, Jeg er teknologi fan, men siden 2005 har jeg lukket øjnene for alt andet end Apple, da de fra 2005 og frem til 2010 har opfundet innovative og nyskabende produkter, som iPhone & iPad, men også forbedret deres laptop linie betragtelig.
Kort sagt, over en 5 årig periode, tog Apple alle konkurrenter på sengen, og fik markedsført deres produkter på fantastisk vis. Apple blev for nogle en religion, mig selv undertegnet.
Dog har Apple skuffet lidt, med deres iCloud service. Manglende kalenderindhold når man skifter fra en enhed til en anden, Synkronisering af iPad apps til iPhone og omvendt (hvorfor?)
Forleden så jeg Google I/O keynote, og blev inspireret af stifteren af Google, Larry Page, til at gå all in på Google software på alle min Apple enheder. Og da op, hvor jeg fik en øjenåbner!
På din laptop, kan du via Chrome shop installeret apps, som startes og afvikles i Chrome browseren, og trackpad’en på laptopen, virker som en integreret del af Google.
Din mail er der bare, ligegyldigt, hvilken enheder du bruger, også sendt post! Din kalender er der bare uden nogen svigt i synkronisering mellem enheder, da det ligger på Google servere i deres datacenter.
Google docs virker også bare fantastisk, uden at man skal bruge dit dyre programmer fra Apple for at opnå samme effekt.
Betyder dette så at jeg forlader Apple, til fordel for Google Chrombook, Nexus tablet etc. ?
Nej.


Google gør en del af mit almindelige workflow i dagligdagen meget nemmere, men det ændrer ikke min generelle holdning til Apple. Google erstatter blot de områder hvor apple har skuffet, og samtidig giver mig den fordel, at jeg kan bruge det fra Microsoft platforme, hvilket stadig er den største del af dansk erhvervsliv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det bedste iPad cover

Hvis du render rundt og leder efter det bedste iPad cover så er du den heldige person, der lige har fundet et link til den bedste hjemmesid...